sobota 9. února 2019

Ijmuiden...

...moc dobře se to nevyslovuje, ovšem jinak je to úchvatná industriální romantika...

Když jsem našla ubytování právě v Ijmundenu, říkala jsem si "no tak co, nějak tam přežijeme, stejně budeme pořád na cestách"

Nakonec láska na první pohled....

Než jsme odjeli, přišel mi skrze booking dotaz od domácích, co nás v Holandsku nejvíc zajímá, jaká místa apod. Tak jsem si říkala, že na to u bookingu nejsem zvyklá, spíš tedy u airbnb je tohle běžné...
Nicméně jsem napsala stručně důvod naší cesty a něco z toho co bychom rádi viděli...

Možná už je to tím, že mi není dvacet, zkrátka odřídit ty dlouhé cesty už vůbec nedávávám jako kdysi. Takže jsme cestou přespali v severním Německu. Tentokrát to bylo 1300km.

Na druhý den jsme byli brzy v Holandsku a mířili k moři na pláž do "branding beach club" který jsem si vybrala na netu, připadal mi úžasný a také byl...

Moře trošku zklamání... zase mi to nedá srovnávat se Skandinávii, kde je písek většinou bílý, moře tyrkisové atd... ale voda byla čistá, průzračná.... k plážím a hlavně plážovým klubům a životě na pláži v Holandsku se dostanu ještě v příštím příspěvku... protože holandský beach life a umění si to na těch nekonečných plářích užít je v něčem skutečně unikátní...

K večeru jsme nakoupili zásoby jídla a fičeli jsme směr Ijmunden.... říkala jsem si hlavně ať domácí nejsou moc komunikativní, jsem utahaná, dva dny na cestě, jediné po čem jsem toužila byla postel...

Dům krásný cihlový, původní... vstupní dveře nádherné červené, zaparkovaný stylový cooper a z okna vyhlížející Patrick a jeho neskutečně srdečný úsměv a nádherné přivítání...

Dům byl původně stará pošta... naši domácí Tania a Patrick ho koupili v zapadlé čtvrti a udělali z něj malý zázrak. Jejich vášeň je interiérový design... jejich interiéry fotí kdejaké časopisy a modní značky používaji jako ateliér. Momentálně míří do Holandského Elle Decoration.
Patrick je hudebník, Tania výtvarná umělkyně... a oba jsou jedni z nejmilejších, nejsrdečnějších lidí, které jsem kdy potkala...

Čekala nás prohlídka celého domu, seznámení s jejich dvěma kocoury a Patrick mi předal vypracovanou prezentaci ohledně toho co nás tedy v Holandsku zajímá. Vše ohledně designu, co je vhodné pro dítě osm let,  pro Gabriela... info o muzeích... přednáška o Leidenu a Holandsku vůbec... info kde je pekař, restaurace, obchod, pláž apod... nabídka pomoci s čímkoliv, pozvání na sklenku vína a povídání kdykoliv atd...

Já jsem bohužel strašně málo fotila a vůbec jsem fotila jen tak,  ne s tím, že bych z fotek dělala příspěvek, tak mne trošku mrzí, že jsem krásu celého domu zaznamenala jen mizivě...

No zkrátka Ijmunden naše láska... nikdy bych neřekla jak jeřáby nakládající lodě mohou být úžasné a romantické...  a lodě vůbec miluju, takže jsme si užívali to nekonečno lodí, které jsme pozorovali z naší terasy...
Stejně tak jako nádherné západy slunce....

Společnost nám dělali dva kocouři Cairo a Adrian...

Půdní loft, ve kterém jsme byli ubytování používá Tania jako ateliér... Anniku zásobila kdečím potřebným na kreslení a ta si to náramně užívala... všude obrazy, barvy , štětce a hromady knih na téma výtvarné umění,  životopisy Rembrandt, Vincent van Gogh a spousta dalších...

Jediný problém, vzhledem k mému křehkému spaní byli racci. Já racky miluju, jejich zvukový doprodov dokresluje krásu každého pobřežního místa.

Ovšem tady to hoši poněkud přeháněli. Na naší střeše měli něco jako diskuzní klub nebo dokonce parlament... zkrátka po rozednění a možná i dříve myslím tak kolem čvtrté ráno se racci snad z celého přístavu setkávali na naši střeše... byl to šílený rachot, který skončil až někdy kolem sedmé....  takže spánek mizerný, dny akční , náročné .... na konci týdne jsem sotva lezla...

tohle smaltové umyvadlo mě fascinovalo.... říkám si jak by bylo úžasné používat ho v malých koupelnách...

další koláž na cestě...

na té fotce to až tak nevyzní, ale prostor to byl obrovský... jen stůl min. pro deset osob...

tento výhled z oken měl neskutečnou atmosféru...

... v kontrastu s původními dřevěnými trámy, bílá minimalistická moderní kuchyně a sprchový kout velikosti menšího pokoje...

Jestli já tu lednici smeg jednou budu mít? Celý život na ni koukám a toužíííím... Tania s Patrickem mají černou matnou...
Tady jsem koukala na bílou v časáku. Měli jsme tam horu absolutně úžasných časopisů s interiérovým designem...

miláček Cairo...

Gabovo milované křeslo z padesátých let....

všude původní Vitra židle... Patrickova sbírka....

Tania vytváří tyhle unikátní koláže z plakátů posbíraných po celém světě....

Každé ráno po snídani, naložit auto a tradá za poznámím....

lodě připlouvali a mířili do kdejakého koutu světa... tahle vyplouvala do Ameriky....

západy slunce nad přístavem byly kouzelné...

Každé ráno Gabo vyjížděl na kole pro snídani do místní pekárny Oscar , která byla bezkonkurenční. Vše bylo pečeno z bio mouky, hlavně špaldy....

Slunko nebo mraky, všechno mělo své kouzlo....

S Taniou a Patrickem jsme se spřátelili a zůstali v kontaktu.... Gabo je byl navštívit na podzim, když byl opět v Leidenu.

Pořád mne ujišťují, že jestli Gabo v Holandsku skutečně skončí, má u nich vždy zázemí a pomoc kdyby ji potřeboval.

Za tohle setkání jsem nesmírně vděčna. Úžasní, milí a velmi inspirativní lidé se srdcem na dlani.... tak nějak jsme si sedli a já věřím, že si ještě ráda poslechnu racky na střeše, a že se zkrátka na tohle místo vrátím...

hezký večer,

i.

1. Marcela - Nordic Passion9. února 2019 v 19:00

Wow, zní to dokonale, tak to i vypada! M.

2. Zajímavé, krásné! Co víc napsat!
    Hanka

3. Usmívám se pod fousy, v Ijmuidenu studuje jeden z našich instatních synků námořnickou školu:-), když jsme tam byli za ním na návštěvě, taky mě zaujal ten kontrast moře a průmysl a ten zpad slunce tam neměl chybu , na blogu mám taky asi podobný fotky :-) a v neposlední řadě jsme si prvě tam "upekli" Andulku:-). Moc zdravím a držím Gabovi palce!

1. Luci, to byl Ijmuiden? Na ten příspěvek si pamatuji... tak to Andulka bude tedy echt holanďanka :))) hodně jsem tam na tebe vzpomínala, máš k téhle zemi hodně blízko vzhledem k té holandské partě co máš doma :)

4. Díky za krásný report, krásné fotky, teď už jen držím palce Gabovi a aby jste se tam mohli vrátit za novými kamarády. Šá

5. Příspěvky z Holandska čtu jedním dechem, fota super. Díííííky. A hodně štěstí Gabovi, aby se mu přání splnila. A vám stejně tak. Moc se těším na další příspěvky, chyběly mi. Srdečně zdraví Lu z Moravy

6. Krásný příspěvek z Holandska,četla jsem jedním dechem.Musí tam být opravdu hezky.Gabovi přeju,ať se mu splní vše co si vysnil,vám i Anice přeju ať se máte fajn a těším se na vaše další fotečky a příspěvky.Marťa.

7. Mám moc ráda Tvé reportáže z cest. Vždy jste na zajímavých místech. Díky, že se s námi o vaše zážitky dělíš, Inko.
    PS: Vždy nejvíc obdivuju, jak dokážeš sama s dětmi ujel tisíce kilometrů. To bych nedala. Smekám.