neděle 3. července 2016

Kodaň...



....jediné co jsem z ní znala opravdu dobře bylo letiště... x krát jsem z něho odlétala do Asie, skandinávským SAS.

A asi to, tak zůstane... protože výprava do Kodaně na inspirativní procházku městem, průzkum kaváren a jiných zajímavých míst, byl pro Anniku ten nejotravnější program dne...

... už za prvním rohem ji bolely nohy, pak ji svítilo do očí a vymýšlela kdejaké ptákoviny v naději, že to vzdám a dovezu ji zpátky na ostrov, aby mohla reději zase zkoumat slimáky, hlemýždě a chytat žáby...

Tak jsme aspoň koukly na úchvatný NYHAVN a prošli pár uliček...

Jo... a ještě předtím jsme byli v krásném oceanáriu DEN BLA PLANET, proslulé svou nádhernou architekturou...

Tohle je naše slabost... když jsme někde v dosahu nějakého oceanária, fičíme tam...

Na severu Dánska je jedno nádherné, tohle je menší, ale opravdu stojí za to...

Fotky mám asi trochu zmateně uspořádané, máme provizorní internet, jede to strašně, pořád vypadává, ale po třech týdnech bez ničeho, jsem ráda, že to jde aspoň takhle...










zrovna bylo krmení žraloků.... vyslechli jsme si přednášku v dánštině, takže jsme se nedozvěděli nic, ale aspoň bylo na co koukat...


























ryby všech barev, tvarů a velikostí....











Nejvíce nás zaujala tropická zóna.... všude tady volně  létali motýli... úplně blízko nás,  velcí barevní, nádherní...





















a poprvé jsme viděli naživo arapaimy....

















































































v dánských městech mám vždy touhu fotit kola a staré auta....

 v Kodani mě zaujaly kola, které mají většinou styloví nebo avantgardní týpci po dědovi nebo babičce... repasované staré, takové , že třeba řidítka jsou jen kus kovové trubky... projížděli jsme Kodani a já jsem koukala na lidi na křižovatkách, v tomhle velkém moderním městě a všude kolem právě tyhle hodně stará kola, sem tam na nakovém jel i kravaťák do práce.... ten kontrast je úžasný....
tak typický pro Skandinávii...
... kombinace starého s novým, v tomhle je Skandinávie nepřekonatelná...



Do Kodaně bych někdy jela jen tak prostě fotit kola , auta... kavárny s oprýskaným starým nábytkem nebo naopak ty, v moderním minimalistickém nebo industriálním skandinávském designu...

Kodaň je velmi inspirativní a má svou specifickou atmosféru...












Gabo miluje staré auta, je jich plná Skandinávie...























a tohle je Nyhavn.... tenhle kanál, úchvatné lodě a nekonečno restautací a kaváren.... krása, i když mě spíš nadchlo kouzlo zapadlých uliček....


























































a tohle je něco, co mám v Dánsku moc ráda... možná je to někde i u nás.... zmrzlinárny, já jim říkám vaflárny, protože přímo tam pečou vafle, tedy kornouty do kterých dávají zmrzlinu... vůně nepopsatelná a chuť ještě lepší.











Aspoň tohle Anni zaujalo, koukala jak se pečou kornouty a já jsem aspoň chvíli měla klid jen tak koukat kolem sebe, nasávat atmosféru....





















v téhle vaflárně pečou i s vlastním logem....











                






a zpátky do auta....  fičíme k nám na ostrov.... ještě jsme plánovali kouknout na IT universitu, kde Gabo touží studovat, ale zamotali jsme se do nekonečné zácpy, tak z toho sešlo.

Další výlet do Kodaně byl o shoppingu a shánění internetu. Jeli jsme do největšího obchodního centra v Dánsku. Anniku jsem nalákala na něco z hračkářství, abych to tam s ní přežila...

... rychle jsem koukla na všechny design shopy, pak jsme místo hračky koupili aktovku do školy, gumáky a utíkali  pryč. 

Tenhle Shopping Mall byl fakt otřesný.... byl mega, plno lidí, žádné relax zóny, divná atmosféra...


Dnes jsme se vypravili na útesy... a zase nás přepadla bouřka a liják... nedošli jsme až tam kam jste chtěli, ale zážitek nádherný...

Celou dobu co jsme tady se plánovaný klidný pobyt podobá spíš vojenskému cvičení... vyleze slunko, sbalíme věci, udělám jídlo na piknik a fičíme... vypleskneme se na pláži nebo vyrazíme na výlet... po chvilce mraky černé až hrůza, začnou padat trakaře a prcháme zpátky na základnu...

... a tohle se opakuje pořád dokola... žádné předpovědi nefungují... ale už jsme si zvykli i na mraky a špatné počasí a užíváme si to i tak... v dešti nebo pod mrakem a rozfoukaní větrem...

hezký večer,

i.












3 komentáře:

  1. Co na to říct....opět jsi mě dostala - úžasné vyprávění s bezva fotkami ....i když vám počasí nepřeje, tohle jen tak někdo nezažije . Přeji prima další dny plné krásného putování a skvělých zážitků. Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. V Dánsku jsem byla jen několik dní v rámci zájezdu. Hodně se mi tam líbilo. My měli počasí OK. Moc bych vám ho přála. Třeba se vylepší.:-) Hanka

    OdpovědětVymazat